Alla inlägg den 10 juni 2013

Av Soffie - 10 juni 2013 22:37

I torsdags på självasta nationaldagen var det dags för mig och Zegra att göra vår andra start i lydnadsklass 2, denna gång på Lomma BK. Med start nummer 13 av 13 möjliga så hann jag titta på de flesta innan det var dags för mig o Zegra att värma upp. 


Platsliggning 10 - men i min mening så är där ff snus när jag vänder ryggen till, nått att verkligen ta tag i inför lk3!


Fritt Följ 8.5 - här satte sig Zegra snett i ett par halter, annars kändes det helt ok!


Läggande 8 - långsamt ner, Therese tittade på och berättade att hon använder inte samma teknik på tävling som när vi tränar, fast att mitt kommando o sätt är precis den samma...lat på tävling?


Inkallning 10


Rutan 7.5 - japp inte samma flax den här gången, men det föranade jag för hon var inte alls med på uppriktningen...ett extra kommando så var hon inne i rutan men gick in från fel sida.


Apportering 8 - pga hennes rullande med apporten


Hopp 10!!! Yeah, inte samma krångel som sist :)


Fjärren 6 - JA HERREGUD, början var ungefär som på Malmö BK dvs hon är ofokuserad å tittar på annat, jag ger ett andra kommando å då far hon upp MEN inser att hon gjort fel å då kommer 1000 lösningar på problemet så hon kör ligg-sitt-ligg-sitt i turbospeed utan att jag ens hinner säga nått....något snabb är kommentaren eeeehhh ja, men man kan inte annat än le!


Helthet 8,5


Summa 172.5 p och 1:a pris OCH klassvinst

    I helgen har vi varit i Båstad, Norge och gått Beets norska MH beskrivning. Man kan nog mer eller mindre säga att det var en kopia av det Svenska som han gjorde för 2.5 månad sen :) Himla bra MH iallafall, han reagerar snabbt, går fram DIREKT till allt, griper bra, lekar intensivt och helt oberörd av skotten. Fick även träffa alla Beets syskon.

Bror, Biggie, Bella, Emma och Bazinga. Tikarna har jag nyligen träffat allesammans isamband med world show och kennellägret men Biggie har jag inte sett på 1år och Bror såg jag senast vid 8 veckor. Trevligt att se är att ALLA har fina svansar och inte alls sån "fiskkrok" som beet har, dessutom har de finare tassar o tår....så det som är Beets svagheter finns inte på kullsyskonen å det är bra, riktigt bra :)


Nu några dagars semester innan vi rullar till SSU, eller semester...Ossian far som vanligt runt som en idiot å tränar...själv ska jag köra lite rutan inför söndagens tävling men thats it, ja kanske fjärren också då ;)




Ovido - Quiz & Flashcards