Alla inlägg under februari 2014

Av Soffie - 2 februari 2014 21:45

Jag & Therese körde lite spontanupplet i söndags....men va sjutton vad händer, den tröga norrbaggen slår till å blir nått jäkla uppletsorakel! Var det en lucky shoot eller har han lite talang??


Jag körde två varv


1)

Therese gick ut och la 2 saker, kling klong...han plockar in båda, gör om samma sak igen men med lite nya artiklar, same same no problemas!


2)

La ut 3 saker, varav den ena är en kaffekopp direkt från Therese bil. Caxe plockar in 2 grejer, kaffekoppen luktar han på men beslutar sig för att inte ta upp den...jag springer ut och leker med den, droppar...tillbaka till baslinjen, skickar å jovisst tar han upp den. 


Minns inte alla skicka exakt men jag var så JÄKLA imponerad av hans framsteg, detta är ju ändå 3 tillfället. 

Rutan var djup men ganska smal kanske 8-10m MAX!


Av Soffie - 1 februari 2014 21:30

Lördagen tillbringades i ett ridhus i Ängelholm medans Neo hade farmor o Lassehäng. 


Vi värmde upp med "gemensam lydnad" allesammans innan skyddet, Caxe har ju aldrig sett insidan av ett ridhus eller tränat samtidigt om 9 andra hundar...men fanimej alltså, han gick bättre än nånsin! Fotgåendet funkade mycket bättre där än utomhus  jävlarns nöjd med det måste jag säga! Körde övningar som han kan bara med tanke på ny miljö å störning!


Skyddet sen då, vi körde två pass jag o Caxemannen ... inget speciellt utan mycket "lyfta å kör bara" han har ju inte bitit sen i november så ingen lydnad eller kontroll på ett tag för hans del. 


Från A-kullen var Aslan och Ace med, båda visar så himla fina framsteg hela tiden, även om de ger sin husse resp matte gråa hår emellanåt  vet preciiiiiiiis hur ni känner, jag har ändå tränat både mamma, halvbror och morfar!


Och sen hände det! Jag & Vicky hittade lösningen på X position i ryggtransporten, så nu är det inte bara "allt hänger på grunden" som är tack vare mig utan även ryggtransporten...  jasåvida att Ossian tränar som vi föreslog, annars får han ta ansvaret själv!


Beet (som numera bor hos Carina) gjorde som vanligt GRYMMA skyddspass, nu måste bara Carina få ihop allt, sen kommer ni få se en helvetes jävla bra skyddshund!


Tack för idag allihopa, tack till Christer som roddar träningstillfällen och Michael som figgar. Det är himla skönt att bara vara deltagare ibland  

Ovido - Quiz & Flashcards