Alla inlägg under juli 2015

Av Soffie - 23 juli 2015 01:12

Känns som varje inlägg nu förtiden bara handlar om att se vad som hänt sen sist....dåligt. Men okej här kommer det iallafall.


Ossian och Extreme deltog i IPO3 tävlingen på SSU och de vann hela skiten, så ytterligare ett CACIT och CERT *boooom*  på pricken en vecka senare SKULLE tävlingen i Holland som också är en CACIT genomföras, möjligheten att faktiskt lyckas ta ett CACIT där kändes rätt så stor efter 4:e plats 2013 och 2:a plats 2014...men Ossian och Petri hann väl bara in genom hotelldörren innan arrangören ringde och meddelade att alla aktiviteter i Holland var inställda pga värmen    det är såklart BRA att ta det säkra före det osäkra BLA BLA BLA men 100mil enkel resa 9000kr rakt ner i soptunnan(kanske lite överdrivet eftersom de ändå tränade på väg dig och hem, träffade de valpar som vi ska köpa in mm men man gillar ju att vara lite dramatiskt) ja ja HURSOM de fina poängen på SSU tävlingen tillsammans med förra årets poäng på Piet Hein så tog sig Ossian och Extreme till SM ALLA RASER som går sista helgen i augusti i Malmö, så packa ner POM POM'sen för nu jäklar är det en rottis med på SM, det var fanimej inte igår!!

 

Dusty då, jodå tackar som frågar, vi väntar på det däringa löpet. Men eftersom Extreme ska tävla på SM så kommer hon SÄKERT att löpa PRECIS då, men vet ni vad...för min del, hellre det för då innebär det att jag kan flyga ner och kolla när de tävlar VM i Italien i oktober för om hon börjar typ precis idag, ja då måste jag vara hemma och vara lite valpvakt.


Ace har flyttat, han har nytt hem i Julita. En perfekt familj som haft rottis innan där matte är aktiv och tränar, de kommer ner på kennellägret i höst så det ska bli himla trevligt att se dem tillsammans efter ett halvår tillsammans.


Å in flyttade Morph som numera går efter arbetsnamnet Besten/Best, det började som lite uppfostringsanstalt men sen fick hans ägare ta lite omvägar i livet och nya beslut å då hamnade han här igen.

 

Å det känns SÅ HIMLA BRA!!! Han påminner väldigt mycket om min gamla Aki, i vissa beteenden, lite blick, saker han gör i träningen, att han bara gillar mig osv men så är ju Aki hans morfar också så det är ju inte så konstigt egentligen.

Men vi trivs himla bra ihop, han gillar att jobba o träna, han ger 100% å det passar mig perfekt. Sen har han en baksida, och den är ett större problem, hantering....han accepterar inte hantering av andra än mig(ja o hans matte sen innan såklart), jag kan göra allt, hursomhelst. Men andra nej tack! Nu går det åt rätt håll, några har fått klappa honom lite spontant, kampat med honom, matat med godis osv vi bryter ner allt och tar det från ruta 1.


MH är planerat till hösten men jag tar nog det säkra före det osäkra och sätter en 1:a på hanteringen(hantering ej genomförd) vill inte riskera att han nyper ifrån på testledaren oavsett hur bra framåt träningen går. Annars är han ju nyfiken, leker, går fram, följer med osv men hantering/kladd nä det är han nog inte redo för.


Hursom jag är nöjd och jag hoppas och tror att vi har en lysande framtid tillsammans.


Over and out! Lovar att rapportera om ca 1 månad när SM är genomfört   

Ovido - Quiz & Flashcards