Direktlänk till inlägg 18 december 2013

Träningsdagbok - för mig själv

Av Soffie - 18 december 2013 21:00

ÄNTLIGEN blev det träning på Oxie BK, känns som månader sen...även om det kanske bara gått ett par veckor med späckade scheman. Tjatade med mig Ossian & Neo eftersom jag kände att jag måste få Ossians ögon på vårt fotgående å om jag tänker rätt...


Caxe

Var: Oxie BK, kväll o mörkt, 4+ och barmark


Fotgående mot 3st pallar som jag stallt upp, första vändan blev Caxe lite osäker mot pallarna men sen köpte han läget att det var samma upplägg som mot väggen här hemma. 

Nu sitter han i korrekt positon med intensiv kontakt, han startar samtidigt som jag går, håller kontakten till 98%, gör fina raka halter och håller sig i rätt position hela tiden *SÅ JÄKLA NÖJD* jag ökade tom farten lite. 


Sen var det ett nytt påhitt, att ta upp Caxe på ett litet fyrkantigt agilitybord, i förlängningen ska jag göra fot, förflyttningar, vändningar på stället osv på detta. Idag fick han sitta framför-kontakt, fot-kontakt och lite snurr på stället, som var svårt men han försökte iallafall!


Slät inkallning ville Ossian se, utan avslut, ligger bra, riktigt bra tempo in!


Sen framåtsändandet...körde samma sätt som med X men jag ska nog backa å köra bara "rakt på" skick en sisådär 40ggr så suget är enormt. För nu när vi körde så prioriterade han ögonkontakt med mig ist för att titta på kampdutten. Vi vill ju ha ligg-titta framåt-å så skickar vi. 


Tankar: bara att köra på, träna OFTARE, fot kan jag ju egentligen ta in o träna i köket också....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffie - 13 februari 2018 11:20

   ovan - Hanarna blå och grön           ovan - tik lila    ...

Av Soffie - 13 februari 2018 11:12

  ovan - blå hane         ovan - svart tik     ovan - röd tik     ovan - grön hane   ovan - röd tik   ovan - röd tik   ovan - grå tik     ovan - svart tik ger blå hane lite pisk   ovan - svart tik ruskar o...

Av Soffie - 12 februari 2018 14:25

Dagarna passerar, valparna äter och leker, tack o lov så sover dom emellanåt också! Alla valpar har sina blivande hem klara. Entertainer "Ettan" kommer bo kvar här hemma, Eskobar kommer bo hos Lina i Höör men Ossian äger även den hanen, Enya flyttar ...

Av Soffie - 7 februari 2018 10:39

Då har den stora flytten ut i huset skett för lite mer än en vecka sen, såhär ser det ut i rummet mellan kök o tv-rum, i början så är de i hagen el innanför grindarna, ju större de blir ju mer får de vara i rummet, köket osv.    Valparna har börjat...

Av Soffie - 28 januari 2018 14:22

                      sådär en rejäl bildbomb över sista veckan, alla har öppnat ögonen, idag har det börjat komma lite tänder, det gås runt i hagen, buffas o morras lite, de har börjat leka lite med varandra.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards