Direktlänk till inlägg 25 april 2013

SKIT FRAMSTEG och Yeah...lånehund!!

Av Soffie - 25 april 2013 08:47

Så HIMLA nöjd med Beet's utveckling de sista veckorna, han växer, tar för sig och visar lite attityd!! Lydnadsbitarna lossnar efter hand (till o med det JÄÄÄÄÄVLA fotgåendet som varit vårt hatobjekt länge) den här veckan har han börjat hoppa över IPO plasthoppet...kanske inte känns så stort men när jag och Therese tränade i höstas så gick han knappt över 30cm hinder...så JO det är en jäkla utveckling framförallt på hans självförtroende.


Beet har även fått prova på A-hinder! I övrigt så jobbar vi på med olika lydnadsdelar inför BH/IPO1...vi har lång väg kvar men siktar in oss på BH-prov efter sommaren/till hösten.


Husse spårar med Beet å jag...jag får inte veta NÅNTING!!   


Sen har vi gjort en deal jag och mannen....jag har fått äran att låna tillbaka keXe en period i vår      om jag är GLAD?!?!?!? Ja sjukt glad!!


Zegra, hon är på laser idag hos Anna, och på onsdag ska Åsa lasra. Känns som vi åker land o rike runt och lasrar å sen är det massage hemma varje kväll, back on track täcke och koppelrastningar...FY IN I FAN vad jag börjar bli trött på det, speciellt när jag vet att vi egentligen skulle ha tävlat Lk2 imorgon och jag är tvärsäker på att vi hade klarat det galant! Chockvåg den 6/5 bara hoppas att det börjar läka ihop snart...



I helgen är det dags för rasmästerskap för rottweiler på Värnamo BK, X är anmäld till IPO3...målet, ja bestå provet är det enda målet den här helgen...poängen är mindre viktiga just nu. Egentligen skulle X behöva nått år till för att få allt att sitta till 100% just nu är det lite fel här o där, lite olydnad mm men men sånt är livet...tuta å kör!


Nedan, Ossian och Oops på rasmästerkapet för några år sen...tror att det är det första RM de vann...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffie - 13 februari 2018 11:20

   ovan - Hanarna blå och grön           ovan - tik lila    ...

Av Soffie - 13 februari 2018 11:12

  ovan - blå hane         ovan - svart tik     ovan - röd tik     ovan - grön hane   ovan - röd tik   ovan - röd tik   ovan - grå tik     ovan - svart tik ger blå hane lite pisk   ovan - svart tik ruskar o...

Av Soffie - 12 februari 2018 14:25

Dagarna passerar, valparna äter och leker, tack o lov så sover dom emellanåt också! Alla valpar har sina blivande hem klara. Entertainer "Ettan" kommer bo kvar här hemma, Eskobar kommer bo hos Lina i Höör men Ossian äger även den hanen, Enya flyttar ...

Av Soffie - 7 februari 2018 10:39

Då har den stora flytten ut i huset skett för lite mer än en vecka sen, såhär ser det ut i rummet mellan kök o tv-rum, i början så är de i hagen el innanför grindarna, ju större de blir ju mer får de vara i rummet, köket osv.    Valparna har börjat...

Av Soffie - 28 januari 2018 14:22

                      sådär en rejäl bildbomb över sista veckan, alla har öppnat ögonen, idag har det börjat komma lite tänder, det gås runt i hagen, buffas o morras lite, de har börjat leka lite med varandra.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards