Alla inlägg den 22 april 2013

Av Soffie - 22 april 2013 10:25

Igår var det debut för mig att hänga med Ossian över sundet till Danmark och träning med gruppen i Ishöj. Att rodda två ungar, varav den ena(Neo  )gör allting precis tvärtom...ja det är inte skitlätt när man ska försöka få till nånform av vettig träning, men jag körde lite lydnad med Beet...pyttelite fotgående, nån inkallning osv MEN däremot så fick jag honom att hoppa 90cm + att gå över A-hindret ett par gånger. Det går framåt för lilla ponnyn även om det är sakta men säkert  


Det blev ett pass bitarbete också, första gången i ärm nånsin, vi har ju bara testat av honom 4 gånger spritt under det sista året innan bara för att kolla av bettet. Och bita ja JÄVLAR det kan han, stenhårt och fast!! Han är ju tillskillnad mot tex X mycket mera samlad och lugn så det är lättare att hämta hem honom också, jag har en aning om att vår lydnad kommer bli bättre iom skyddet, Beet behöver "gasas  upp" lite å skyddet kommer hjälpa honom enormt.


Ossian spårar med Beet under 2-3veckor nu, jag får inte se något förrän kennellägret...hmmm men jag tackar och TAR EMOT!!  


Status annars:

Zegra vilar och vilar o vilar...blandat med massage och back on track täcke, nästa laser är på onsdag.

Caxe är vild valp o är med på det mesta, from imorgon gäller hans rabies så då kan han också åka till Danmark på träning

X, tassen är i bandage men de tränar på det som går just nu, lite lydnad, lite skydd o lite spår...just nu är det lite vila efter en hård vecka. På lördag är det rasmästerskap :)

Ovido - Quiz & Flashcards