Direktlänk till inlägg 19 april 2013

Land o rike runt

Av Soffie - 19 april 2013 12:17

Just nu känns det precis så, vi åker land och rike runt i veckorna och på helgerna...fast med lite olika syften  


Ossian och X laddar inför SM nästa helg, med bandage och sko på ena framtassen pga dragen klo så försöker de ändå träna det som går. Danmark 2 gånger i veckan, Värnamo 2 gånger den här veckan och så ska det klämmas in nått spår på det...det har inte hunnits med än dock för igår när det ÄNTLIGEN fanns lite spårtid emellan alla resor, jobb och barn, ja då jävlar blåste det upp till halv orkan i Skåne. 


Jag & Zegra körde 6timmar bil för en 20min behandling med chockvåg igår...vad gör man inte för sina hundar, för att dom ska bli bra      men hon har en rejäl muskelbristning och trots laser mer el mindre varannan7var tredje dag och VILA, dvs endast korta koppelpromenader så var det ingen förbättring på själva bristningen däremot så var det andra benet och ryggen bättre så tydligen avlastar hon iaf mindre. Vi åker upp igen den 6/5 för chockvåg och däremellan är det VILA, VILA, VILA, massage, värme och så mycket laser som man bara har råd med helt enkelt. 


Ja å är det inte hundarna så är det FULLT ÖS medvetslös på jobbet, massa stora ordrar + flytt på torsdag. Och är det inte hundar eller jobb ja då är det Neo som är sjuk, feber för andra vändan den här veckan  


Så förutom "måstena" så händer det inte så mycket just nu, tyvärr är det Beet o Caxe som blir lidande just nu när livet går på högfart, dom går på rallykurs på måndagar å däremellan blir det yttepyttelite träning och skogspromenader...men sånt är livet, up's and down's å hets. 


Som jag sa till Ossian imorse...MIN TID KOMMER  

Trevlig helg allesammans



Nedan, hunden som jag VARJE DAG ÅNGRAR att jag lånade ut till Ossian för 2.5år sen, fy... tänk att man kan sakna en hund som bor här hemma...jag vill att han ska vara MIN MIN MIN bara MIN!

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soffie - 13 februari 2018 11:20

   ovan - Hanarna blå och grön           ovan - tik lila    ...

Av Soffie - 13 februari 2018 11:12

  ovan - blå hane         ovan - svart tik     ovan - röd tik     ovan - grön hane   ovan - röd tik   ovan - röd tik   ovan - grå tik     ovan - svart tik ger blå hane lite pisk   ovan - svart tik ruskar o...

Av Soffie - 12 februari 2018 14:25

Dagarna passerar, valparna äter och leker, tack o lov så sover dom emellanåt också! Alla valpar har sina blivande hem klara. Entertainer "Ettan" kommer bo kvar här hemma, Eskobar kommer bo hos Lina i Höör men Ossian äger även den hanen, Enya flyttar ...

Av Soffie - 7 februari 2018 10:39

Då har den stora flytten ut i huset skett för lite mer än en vecka sen, såhär ser det ut i rummet mellan kök o tv-rum, i början så är de i hagen el innanför grindarna, ju större de blir ju mer får de vara i rummet, köket osv.    Valparna har börjat...

Av Soffie - 28 januari 2018 14:22

                      sådär en rejäl bildbomb över sista veckan, alla har öppnat ögonen, idag har det börjat komma lite tänder, det gås runt i hagen, buffas o morras lite, de har börjat leka lite med varandra.    ...

Ovido - Quiz & Flashcards