Alla inlägg den 10 oktober 2013

Av Soffie - 10 oktober 2013 12:49

De första bilderna är tagna i helgen och i början av veckan

  trötta grisar trivs under "ramen" tik till vänster, hane till höger



tjej ligger å funderar på va 17 hon ska heta egentligen, urhuset är oense om namnförslagen  


 lillkillen som har en förkärlek till att ligga PÅ både syster å mamma    

som sagt, både syster å mamma används som madrasser för lillkillen

 

HIPP HIPP HURRA 10 dagar idag!


Vikten har sett ut såhär fram till igår kväll, vi väger dem alltid vid kl20 på kvällen. Siffran till höger om resp dag o vikt är ökningen från dagen innan...man ser ju tydligt förklaringen till helgens magknip iallafall ;)

 

 HANE TIK 
måndag211 362 
tisdag 2211037917
onsdag 2513042748
torsdag 3055450881
lördag 414109660152
söndag 515101780120
måndag 59176910130
tisdag6354495040
onsdag6673296515
torsdag     

 tiken högst upp å hanen längst nerliten kille ligger å latar sig
  tiken i en skön position...  

och avslutningsvis en bild på den ständigt "jag lägger mig på nån annan killen"

 

Av Soffie - 10 oktober 2013 12:03

Måste inleda med att GRATULERA alla X-valpar till så fina röntgenresultat!

Crazy Caxe ED ua

Caxiga Cocos HD A ED ua

Chira Caolila HD A ED A

Calidad HD A ED A

kvar att röntga är Eros och Fox ur Kraftverket kullen


Türingens har haft några på röntgen och fler är på g!

Athena HD A ED ua

Alliz HD A ED 1

Argus HD B ED ua

Agaton HD A ED ua

Duktiga Argus med matte tävlade ju dessutom Lk1 med fina poäng vid 10månaders ålder och strax efter 12mån blev de uppflyttade till lägreklass spår!


Caxemannen å jag då


Jag har varit lite hundopeppad ett tag men i måndags kom suget så då stack vi till Oxie BK för lite träning. Vi körde ett pass med prova på lite olika saker på agilityplanen, korta tunnlar, långa tunnlar, raka tunnlar, tunnlar med sväng osv - inga problem. Vidare till det lilla huset med en liggande säck, vi hann inte ens lyfta på säcken innan Caxe gått igenom! Började även att snosa på kommande A-hinder, det är ju smidigt eftersom agility A-hindret är lite mera platt än IPO hindret, med lite hjälp av godis så tog han sig över flera gånger o tillslut innan jag ens hann ge något kommando. Läxa lärd från X så ska jag lägga krut på att han verkligen KLÄTTRAR upp å ner å inte hoppar upp å ner!


Pass nummer 2 fick bli lydnad, jag tränar kort men högintensivt.

Fotgående med fokus på kontakt, att vara rak i kroppen osv men framförallt med PUMP!

Sättande under gång/halt/lämna/återgång

Inkallning med sitt framför

Sitta framför å gå in fot(bakom ryggen)

SÅ HIMLA NÖJD och har inget att klaga på förutom att husse i huset tog på sig ALL ÄRA FÖR DEN FANTASTISKA HUNDEN, det tror jag inte en sekund på ;)


Tjuvtittade på Beet/Carina och Simba/Anna som gick rallykurs, de är SÅ HIMLA duktiga och det ser fint ut! Hoppas de vågar sig ut på tävling snart!


Sen drillade jag Therese & Izor i agility med hopp, tunnel o däck. Herregud det är minst 8år sen jag hölls med agility, men kul är det....får nog bli en kurs till våren om Zegra håller sig frisk o fräsch.


Nähäpp nu ska jag fota valparna å se om det mongotröga supersega mobilinternetet ens orkar ladda upp dom....


*over and out, mot valplådan*


Ovido - Quiz & Flashcards